Páginas

lunes, 6 de octubre de 2014

3.Zikloa - 1.Eduki multzoa



3. ZIKLOA - 1. EDUKI MULTZOA
TESTU-MOTA:
IDATZIZKOA/AHOZKOA
(GUTUNA, JOLASA…)
ESTRATEGIAK
ULERMENA ETA EGOERA KOMUNIKATIBOA
PRODUKZIOA ETA EGOERA KOMUNIKATIBOA
GAITASUN SOZIOKULTURALA/
SOZIOLINGUISTIKOA
ALDE AFEKTIBOA
AHOZKO TESTUA
Giza harremanetan erabilia: informazioak, azalpenak, iritzi testuak, arauak, esperientzien eta bizipenen kontakizunak, iritzien trukeak, moderatzailedun eztabaidak.
Ikus-entzunezko bitartekoa: albistea eta elkarrizketa, erreportajeak, iruzkinak eta eztabaidak.
Ikasteko testuak: kideen arteko eta taldeen arteko elkarrizketak, jardueren jarraibideak, deskribapenak, gelako aurkezpenak, adituei egindako elkarrizketak edo eztabaidak.
Hipotesiak egitea eta testuaren egitura iragartzea.
Gaia eta zentzu orokorra identifikatzea.
Ideia nagusiak eta bigarren mailakoak identifikatzea.
Informazio baliagarria bereiztea.
Gertakariak eta iritziak bereiztea.
Elementu faltsuak eta bestelakoak ikustea.
Antizipazioak egitea, norberak dauzkan ulermen arazoak ezagutzea, konponbideak bilatzea, zalantzak argitzea eta egiaztatzea.
Komunikazio egoeren ezaugarriak aztertzea: solaskidea, helburua, gaia, testuaren egitura, hizkuntzaren osagai jakina.
Gizarte-hedabideetan ohikoak diren ahozko testuak sortzea: albisteak, elkarrizketak adituei eta erreportajeak.
Ikastekoak eta informatzekoak diren ahozko testuak sortzea: berdinen arteko eta lan-taldeko elkarrizketak, deskribapenak, gelako aurkezpenak, kontzeptuen definizioa, adituei elkarrizketak edo eztabaidak.
Informazioa bilatzea hainbat iturritan, eta edukiak aukeratzea eta antolatzea, galderak eginez eta oharrak, eskemak eta gidoiak erabilita.
Edukiak testuetan kokatzea, hizkuntza-baliabide egokiak erabiliz, naturaltasunez eta ahoskera argiz.
 Jarraibide batzuei jarraituta,norberaren testuak berrikustea eta zuzentzea, sormena hobetzeko.
Komunikazio-trukearen harreman-arauak erabiliz, elkarrizketak hasi, mantendu eta amaitzea: galderak egitea, arreta izatea, kontzentratzea, itxarotea, txandak, gizalegearen arauak, erantzuna egokitzea solaskideak esandakoari, ahotsaren doinua, jarrera eta keinu egokiak, amaiera.
Bakarrizketak eta elkarrizketak sortzea: jolaserako elkarrekintzak, informazioa, azalpenak, jarraibideak, iritzi-testuak, esperientzien eta bizipenen kontaketak, iritzi-trukaketa eta eztabaida gizabidetsuak.
Laguntzazko eta errespetuzko jarrera edukitzea, bai komunikazio-trukean bai denen artean ikasterakoan.
Eskolako esparru guztietan euskara erabiltzeko interesa izatea.
Bigarren hizkuntza erabiltzeko konfiantza eta ausardia izatea.
Solaskideen hizkuntza-ohiturak errespetatzea.
Hizkuntza ikasten ari diren pertsonen ahoskera eta intonazioa errespetatzea, eta jarrera bera izatea euskalkien kasuan ere.
 Gizarte-hedabideak tresna egokitzat hartzea,bai ikasteko,bai informazioa eta beste pertsona batzuen bizipenak eta iritziak lortzeko.
Jarrera kritikoa izatea mezu diskriminatzaileekiko.
EBALUAZIO IRIZPIDEAK
TESTU-MOTA:
IDATZIZKOA/AHOZKOA
(GUTUNA, JOLASA…)
ESTRATEGIAK
ULERMENA ETA EGOERA KOMUNIKATIBOA
PRODUKZIOA ETA EGOERA KOMUNIKATIBOA
GAITASUN SOZIOKULTURALA/SOZIOLINGUISTIKOA
ALDE
AFEKTIBOA

1.- Ikaslearen inguruko gizarte-esparruetan eta eskolan erabilitako ahozko testuak, genero askotakoak, ulertzea, eta testu horien ideia nagusiak eta bigarren mailakoak ezagutzea, informazio baliagarria hautatzea, eta informazio horren ulermena beste egoera batzuetan aplikatzea.
-Ikaslearen inguruko gizarte-esparruetan eta eskola-esparruan erabilitako testu idatziak, genero askotakoak, ulertzea, eta testu horien zentzu orokorrak hartzea, aurrez emandako analisi-jarraibideak erabilita.

Ikastetxeko eta gertuko inguruneko harreman-egoeretan parte hartzea, behar bezalako naturaltasun, egokitasun eta zuzentasunez hitz eginez, harremanaren oinarrizko arauak betez eta gainerako pertsonei begirunea erakutsiz.
Informazio garrantzitsua aurkitzea eta aukeratzea, irakurketaren helburua betez.
Eskola-esparruko edo komunikabideetako ahozko testuak, genero askotakoak, sortzea; eta sorkuntza hori koherentea, osoa eta zuzena izatea, baliabide ez-linguistikoak (keinuak, ikusizko euskarriak) behar bezala erabilita eta komunikazio-egoeraren ezaugarriak aintzat hartuta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario