3. ZIKLOA - 1. EDUKI MULTZOA
|
||||||||||
TESTU-MOTA:
IDATZIZKOA/AHOZKOA
(GUTUNA, JOLASA…)
|
ESTRATEGIAK
|
ULERMENA ETA EGOERA KOMUNIKATIBOA
|
PRODUKZIOA ETA EGOERA KOMUNIKATIBOA
|
GAITASUN SOZIOKULTURALA/
SOZIOLINGUISTIKOA
|
ALDE AFEKTIBOA
|
|||||
AHOZKO TESTUA
Giza harremanetan erabilia: informazioak,
azalpenak, iritzi testuak, arauak, esperientzien eta bizipenen kontakizunak,
iritzien trukeak, moderatzailedun eztabaidak.
Ikus-entzunezko bitartekoa: albistea eta
elkarrizketa, erreportajeak, iruzkinak eta eztabaidak.
Ikasteko testuak: kideen arteko eta taldeen
arteko elkarrizketak, jardueren jarraibideak, deskribapenak, gelako
aurkezpenak, adituei egindako elkarrizketak edo eztabaidak.
|
Hipotesiak egitea eta testuaren egitura
iragartzea.
Gaia eta zentzu orokorra identifikatzea.
Ideia nagusiak eta bigarren mailakoak
identifikatzea.
Informazio baliagarria bereiztea.
Gertakariak eta iritziak bereiztea.
Elementu faltsuak eta bestelakoak ikustea.
Antizipazioak egitea, norberak dauzkan
ulermen arazoak ezagutzea, konponbideak bilatzea, zalantzak argitzea eta
egiaztatzea.
|
Komunikazio egoeren ezaugarriak aztertzea:
solaskidea, helburua, gaia, testuaren egitura, hizkuntzaren osagai jakina.
|
Gizarte-hedabideetan ohikoak diren ahozko
testuak sortzea: albisteak, elkarrizketak adituei eta erreportajeak.
Ikastekoak eta informatzekoak diren ahozko
testuak sortzea: berdinen arteko eta lan-taldeko elkarrizketak,
deskribapenak, gelako aurkezpenak, kontzeptuen definizioa, adituei
elkarrizketak edo eztabaidak.
|
Informazioa bilatzea hainbat iturritan, eta
edukiak aukeratzea eta antolatzea, galderak eginez eta oharrak, eskemak eta
gidoiak erabilita.
Edukiak testuetan kokatzea,
hizkuntza-baliabide egokiak erabiliz, naturaltasunez eta ahoskera argiz.
Jarraibide batzuei jarraituta,norberaren
testuak berrikustea eta zuzentzea, sormena hobetzeko.
Komunikazio-trukearen harreman-arauak
erabiliz, elkarrizketak hasi, mantendu eta amaitzea: galderak egitea, arreta
izatea, kontzentratzea, itxarotea, txandak, gizalegearen arauak, erantzuna
egokitzea solaskideak esandakoari, ahotsaren doinua, jarrera eta keinu
egokiak, amaiera.
|
Bakarrizketak eta elkarrizketak sortzea:
jolaserako elkarrekintzak, informazioa, azalpenak, jarraibideak,
iritzi-testuak, esperientzien eta bizipenen kontaketak, iritzi-trukaketa eta
eztabaida gizabidetsuak.
Laguntzazko eta errespetuzko jarrera
edukitzea, bai komunikazio-trukean bai denen artean ikasterakoan.
Eskolako esparru guztietan euskara
erabiltzeko interesa izatea.
Bigarren hizkuntza erabiltzeko konfiantza
eta ausardia izatea.
Solaskideen hizkuntza-ohiturak
errespetatzea.
Hizkuntza ikasten ari diren pertsonen
ahoskera eta intonazioa errespetatzea, eta jarrera bera izatea euskalkien
kasuan ere.
Gizarte-hedabideak tresna egokitzat
hartzea,bai ikasteko,bai informazioa eta beste pertsona batzuen bizipenak eta
iritziak lortzeko.
Jarrera kritikoa izatea mezu
diskriminatzaileekiko.
|
|||||
EBALUAZIO IRIZPIDEAK
|
||||||||||
TESTU-MOTA:
IDATZIZKOA/AHOZKOA
(GUTUNA, JOLASA…)
|
ESTRATEGIAK
|
ULERMENA ETA EGOERA KOMUNIKATIBOA
|
PRODUKZIOA ETA EGOERA KOMUNIKATIBOA
|
GAITASUN SOZIOKULTURALA/SOZIOLINGUISTIKOA
|
ALDE
AFEKTIBOA
|
|||||
1.- Ikaslearen inguruko gizarte-esparruetan
eta eskolan erabilitako ahozko testuak, genero askotakoak, ulertzea, eta
testu horien ideia nagusiak eta bigarren mailakoak ezagutzea, informazio baliagarria
hautatzea, eta informazio horren ulermena beste egoera batzuetan aplikatzea.
|
-Ikaslearen inguruko gizarte-esparruetan eta
eskola-esparruan erabilitako testu idatziak, genero askotakoak, ulertzea, eta
testu horien zentzu orokorrak hartzea, aurrez emandako analisi-jarraibideak
erabilita.
Ikastetxeko eta gertuko inguruneko
harreman-egoeretan parte hartzea, behar bezalako naturaltasun, egokitasun eta
zuzentasunez hitz eginez, harremanaren oinarrizko arauak betez eta gainerako
pertsonei begirunea erakutsiz.
|
Informazio garrantzitsua aurkitzea eta
aukeratzea, irakurketaren helburua betez.
|
Eskola-esparruko
edo komunikabideetako ahozko testuak, genero askotakoak, sortzea; eta sorkuntza
hori koherentea, osoa eta zuzena izatea, baliabide ez-linguistikoak (keinuak,
ikusizko euskarriak) behar bezala erabilita eta komunikazio-egoeraren ezaugarriak
aintzat hartuta.
|
lunes, 6 de octubre de 2014
3.Zikloa - 1.Eduki multzoa
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario