1. Egin testuaren lehen
irakurraldia.
A. Marka itzazu ulertzen ez dituzun
hitzak.
Testua argia eta paragrafo txikiak dituenez ulertzeko erreza egiten da,
beraz, eta agian, inkontzienteki testuingurua jarraituta ez dugu uste ulertzen
ez ditugun hitzik daudenik.
B. Gaiaz zerbait ezagutzen baduzu labur
idatzi.
Julen Gergori Bañales:
Ni
gai honi buruz zerbait ezagutzen dut, gehien bat niri gertatu zitzaidalako.
Ikastola garaian 8 urte inguru nituenean, letra oso txarra neukan eta
irakurtzeko arazo batzuk nituen, beraz, laguntzeko, horretan aritzen zen
pertsona batekin joan nintzen eta gehien jota hilabete batean edo, aldaketa
nabaria gertatu zen. Beste alde batetik nire gurasoek asko kezkatu ziren eta
beste espezialista batekin jarri ninduten, berak lortu zuen ondo idaztea.
Horretaz aparte etxean gai honi buruzko liburu batzuk ditut eta gainetik
begiratu ditut noizbehin.
Eder Cabrero:
Behin testua irakurrita eta testuaren ideia nagusiak,
helburuak eta edukiak barneratuta, honekin zerikusia handia duen izandako
esperientzia pertsonala kontatuko dut.
Pertsona baten bizitzan zehar, idazketa eta irakurketa
ezinbesteko elementuak dira, une oro erabiltzen dugu horietako bat, hots,
egunero egiten ditugun jarduera gehienetan daude presente. Nire kasuan berdin
gertatzen da, txikitatik hona egin ditudan gauza gehienetan irakurketaren edo
idazketaren erabileraren beharra izan dut. Hezkuntzaren munduan garrantzi
gehien ematen zaion helburua delakoan nago, hortaz, irakasleek edo hezitzaileek
ematen dioten garrantzia nabaria da, oso. Duen garrantzi hori bermatzeko
erabiltzen dituzten bitartekoak askotarikoak dira, urteak igaro ahala irakurtzen
eta idazten ikasteko teknikak eboluzionatuz joan dira, ditugun baliabideak ere
hobetu eta ugaritu direlako.
Ume guztiak desberdinak dira, bakoitzak ahalmen kognitibo
desberdinak dituzte. Hortaz, irakurketaren eta idazketaren irakaskuntza, ikasle
bakoitzaren premiak asetzera bideratua egon behar da.
Pertsonalki, haurtzaroan irakurketan eta idazketan izan
nuen maila normala izan zen, kurtso bakoitzak eskatzen zituen helburuak lortzen
nituen, besteengandik nabarmendu gabe baina atzean geratu gabe. Hala ere,txarto
gogoratzen ez badut, nire klasean, bazeuden gai honekin arazoak zituzten hiru
pertsonak, hauen maila baxuagoa zenez eta klasearen erritmoa jarraitzeko
arazoak zituztenez, noizbehinka eskolak zituen espezialistekin joaten ziren,
banan-banako irakaskuntza emateko,modu honetan, zituzten arazoak gutxitzen
ziren.
Arazo handirik ez ditudanez izan, ez dut inoiz
espezialistekin lan egin. Beraz, idazketaren eta irakurketaren ikasketa
bermatzeko erabiltzen dituzten teknikak ez ditut ezagutzen, kontziente naiz
egiten duten lana aipatzekoa dela.
Gorka Cengotitabengoa:
2.mailako praktikak
egin nituenean umeak nola irakurtzen zuten ikusteko aukera izan nuen. 1 maila
zenez irakurketaren hasierako urratsak ematen hari ziren. Baina, hauek
lehenengoak izan arren alde nabaria desberdindu ahal zen ikasleen artean. Batzuk
etxeko ohituraz nahiko ondo irakurtzen zuten, hau da, hitz eta hizki guztien
konbinaketa gehienak irakurtzen zekiten. Beste batzuk ordez, bakarrik klasean
lan egiten zuten irakurketa. Hauek bokalak baino ez zekiten irakurtzen eta bere
ikaskuntza askoz ere motelagoak zen.
Mikel Calabozo:
Gai honi buruz hitz egiten duen testuak irakurtzerakoan, ezinezkoa da
norberaren esperientzia pertsonalean oinarritutako hausnarketa bat egin, hau
da, irakurtzen ari dena hobeto ulertzeko gure hurbileko adibideak ateratzea
normalena da. Testu hau irakurtzean, beraz, nire iraganeko klaseko egoera
batzuk etorri zaizkit burura.
Egia esan, kide batzuen adibideak etorri ohi zaizkit, bai kanpotik ikusten
dena hobeto aztertzen delako, bai eta nire kasuan ez nituelako honelako
arazorik izan.
Kide batzuek zailtasunak zituzten idazketarako. Batzuetan, interes falta
zen, motibaziorik gabe lan egiten zutela, hain zuzen. Bestetan, norberaren
arazoak ziren zailtasun horien jatorria. Azken hauetan, ikaskuntza prozesuan
izandako atzerapena izan zezakeen, baina, txarto gogoratzen ez badut, bi
pertsona laguntza berezia jaso behar izan zuten, irakasleaz aparteko beste
pertsonarena, alegia.
Egia esan, guk geuk ez genuen pentsatzen hori besteetako erritmoa lortzeko
balio zuenik eta betirako horrela egongo zirela pentsatzen genuen
inkontzienteki. Dena den, denborak arrazoia kendu zigun eta arazo puntualean
geratu zen, orain konprobatu ahal izan dugun bezala. Gauzak horrela, testuan
lantzen den gaiaren garrantziaz oso ziur nago, nire esperientzian oinarriturik
arrazoiak ikusten ditudalako.
Ander Gainza: (jarraitu nahi baduzu)
No hay comentarios:
Publicar un comentario